Travel Log - Rome

10:43

Als verassing voor mijn 18de verjaardag ben ik vorige week samen met mijn ouders naar Rome geweest. Deze trip was echt om nooit te vergeten, daarom dacht ik misschien is het leuk om een soort travel log te maken? Dus lees hieronder wat wij van dag tot dag hebben gedaan!

Maandag 22 februari
Mijn wekker ging om kwart voor 4 in de ochtend. Ik heb toen mijn laatste spullen in mijn koffer gedaan. Daarna zijn we naar Schiphol gereden. Na de douane zijn we bij Starbucks gaan zitten en hadden we koffie en warme choco gehaald. Om iets over 6 gingen we boarden. Rond 9 uur waren we geland in Rome!

Eerst zijn we naar het hotel gegaan om in te checken en om de koffers te dumpen. We hadden besloten om naar het historisch centrum te gaan lopen. Als je daar komt, is het net alsof je in een tijdmachine stapt. Het enige wat je nog mist zijn de Romeinse soldaten! We zijn daarna naar het Colosseum gelopen en wauw, die was ook echt groot. Wij zijn niet naar binnen geweest want de rij stond bijna letterlijk om het Colosseum heen.

We zijn later weer terug lopen en toen zijn we naar het monument van Vittorio Emanuelle II geweest. Op het Vaticaan na was dit het meest indrukwekkende gebouw! En het gebouw met de meeste trappen ha ha! We zijn die zelfde dag ook nog naar de Trevi fontein geweest.

Dinsdag 23 februari
We begonnen de dag met een lekker ontbijt en we zijn daarna richting de Spaanse trappen gelopen. Deze stonden, jammer genoeg, in de steigers. De fleurige scéne die ik mij had voorgesteld kon je niet zien. We zijn verder gelopen naar een aantal pleinen en daarna naar de winkel straat! (Er komt een outfitpost aan met dingetjes die ik daar gekocht heb). We zijn daarna verder gelopen naar het Pantheon. Nog zo’n reusachtig gebouw. Daarna zijn we naar Piazza Navona gegaan. Hier is een scéne opgenomen van Angels & Demons.

In de avond hebben wij bij het gezelligste Italiaanse restaurantje ooit gegeten. Heerlijke pasta met Italiaanse muziek op de achtergrond. En de ober was ook nog eens super knap :P

Woensdag 24 februari
Die dag zijn we naar het Vaticaan geweest. We hadden besloten om de heen weg te lopen en om terug te gaan met de metro. De route daar naartoe lopen was echt super leuk! En ik kon met mijn knie niet heen én terug lopen. We liepen over een prachtige brug naar de Engelenburcht. Dit was ook erg indrukwekkend. Je zag de kerk van het Vaticaan al in de verte.

Toen we op het St. Pietersplein kwamen viel de drukte mee. Het was ook erg indrukwekkend. Bijna alles was gehuld in marmer en beelden. We zijn ook in de kerk geweest! Wauw, echt serieus. Ik heb een nek hernia opgelopen omdat alles zo mooi was. Het enige wat je deed was naar boven kijken.

We hebben daarna de metro gepakt naar het Hard Rock Café. Ik wilde daar ook graag heen en natuurlijk heb ik een shirt gekocht.

Donderdag 25 februari
Na het ontbijt hebben we onze spullen gepakt en zijn we langzaam richting het station gegaan. We hebben op het vliegveld nog wat gegeten en toen moesten we boarden. Rond 5 uur stonden wij weer op Nederlandse bodem!

Het heeft maar drie en halve dag geduurd voor mij om verliefd te worden op een stad dat net één groot openlucht museum is. Ik wil zeker nog een keer terug! Al is het maar voor zo’n lekker Italiaans ijsje.

Welke stad zou jij nog willen bezoeken?